דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי משפטים בעידן מוצף בעורכי דין 

מאת    [ 14/02/2010 ]

מילים במאמר: 716   [ נצפה 3576 פעמים ]


אם גם לכם נדמה שכל ישראל לומדת משפטים, אינכם רחוקים מן האמת. אכן, מספר עורכי הדין בישראל הוא מן הגבוהים בעולם ביחס לאוכלוסייה. האם זה צריך להרתיע את מי שליבו קורא לו אל לימודי משפטים? דעתי האישית היא שלא. איני רואה כל הבדל בין מי שחולם להיות שחקן או רופא לבין מי שרוצה להיות עורך דין. עם זאת, כדאי להגיע מוכנים אל לימודי משפטים ואל עולם עריכת הדין כדאי לא להיות מופתעים מדי עם סיום החממה האקדמית.

המצב השורר היום של ים עורכי דין בארץ גורם למתיחות רבה הן בקרב סטודנטים של לימודי משפטים והן בקרב הפרקטיקה בחוץ. בואו ננסה לעשות קצת סדר בדברים ובתקווה שבסוף המאמר תצאו רגועים יותר...

לימודי משפטים – חוויה מרגשת או מרדף מעייף?

לימודי תואר ראשון, כל תואר ראשון אינם תמיד ורודים. העייפות, החומר המרובה, העבודה שמתקשים לשלב במקביל, הכול יחד הופך את החוויה האקדמית לסוג של מרדף. חייבים להספיק הכול ומהר אחרת נאחר...

מי שנמצא במסגרת של לימודי משפטים בהווה יאמר לכם ללא כל התלבטות כי הלימודים קשים מאוד והמרצים מלאי דרישות בלתי הוגנות. אני מוכרחה לומר שמהתרשמותי משיחות עם סטודנטים למשפטים בשנים האחרונות, ניתן ללא ספק לומר כי הדרישות האקדמיות עלו בכמה רמות וישנו קושי גדול יותר לעמוד בהצלחה בכל המטלות.

העצה הטובה ביותר שאני יכולה לתת למי ששוקל לימודי משפטים ולמי שנמצא ברגעים אלו במהלך התואר היא להירגע! אם יש לכם ציונים טובים (הם לא חייבים להיות מצוינים) אתם תמצאו התמחות טובה וגם אם זה לא יהיה היום, זה יהיה מחר. הלחץ שאתם מכניסים את עצמכם אליו הוא מיותר ואינו משקף את מה שמתרחש בפרקטיקה ועל כן מדובר בלא יותר מלחץ חברתי...אל תיכנעו אליו. תאפשרו לחוויה האקדמית לממש את ייעודה כחוויה מרגשת ולא רק כמרדף אחר ציונים.

לימודי משפטים – קראו פסקי דין!

קריאת פסקי דין במהלך לימודי משפטים היא מבין הפעולות החשובות שיש לעשות. ישנם פסקי דין רבים אשר נדמה שכתיבתם היא בעצם סיפור מתח או פרוזה מרהיבה. אפשר למצוא בהם הרבה קסם, הרבה שאלות מעניינות של חוק מול מוסר ולא פחות חשוב – קריאתם חשובה להתפתחות האקדמית שלכם לא פחות מציון 90 בבחינה.

קריאת פסקי דין במסגרת לימודי משפטים חושפת אתכם לעגה המשפטית, לשפה גבוהה ועשירה. פסקי דין יכולים הרחיב ולשפר פלאים את כושר הביטוי שלכם, מרכיב חיוני ביותר לעורך דין טוב. על כן, תנו להם את ההזדמנות לעשות זאת.

בחירת התמחות – מי, מתי ולמה?

החיפוש אחר מקום להתמחות נהפך לסוג של מאבק עבור הנמצאים במסגרת לימודי משפטים. מספר הבוגרים בכל שנה הוא גדול ועל כן התחרות מלחיצה ומספר מתמחים מוגבל מתמחה כל שנה. ראשית כל, נסו להירגע ולזכור כי סגירת התמחות בשנה ב' או ג' ללימודים איננה הכרחית ואתם בהחלט יכולים לעשות זאת גם בשלב מאוחר יותר. בוודאי אם טרם גיבשתם כיוון מקצועי, לא מומלץ למהר.

מצאתם תחום משפטי שאתם מתחברים אליו? פנו אל עורכי דין העוסקים בתחום ונסו לקבל מהם תמונת מצב על העבודה היומיומית. ככל שיהיה בידכם יותר מידע על העבודה בפועל, תוכלו  להגדיל את הסיכוי לבחור תחום התמחות ומקום התמחות אשר יתאים לכם.

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בחיפוש אחר מקום התמחות:

1. כתיבת קו"ח – משרדי עורכי דין מקבלים מדי יום עשרות של קורות חיים על כן, נסו להכניס פרט מעניין על עצמכם אשר לרוב אינו מופיע בקורות חיים. כך תשאירו רושם על מי שקורא את הקו"ח שלכם ותגדילו את הסיכוי לקבל הזמנה לראיון.

2. הכנה טרם ראיון – זומנתם לראיון התמחות? מצוין! הכינו את עצמכם לראיון. קראו על המשרד באתר האינטרנט והיו בקיאים בתחומי העיסוק של המשרד ובהרכבו.

3. הראיון עצמו – היו עצמכם בראיון. אם אתם מתרגשים, אל תנסו להסתיר זאת כי המראיין ירגיש בזה בכל מקרה. התרגשות מעידה על אכפתיות ואנושיות ולכן אל תחששו להראות אותה. ברוב המקרים המראיין ישאל אתכם אם יש לכם שאלות. מומלץ לשאול על אופן ההתמחות במשרד, האם העבודה הנה משפטית בלבד או שמא על המתמחה לבצע גם שליחויות משפטיות.

4. מה בדבר טרום התמחות – בדומה לדיון הבלתי נגמר על משרדים גדולים וקטנים, גם כאן הדעות חלוקות והבחירה צריכה להיות לחלוטין שלכם. טרום התמחות יכול לתת לכם אינדיקציה על העבודה במשרד, כך תכירו את האנשים מבעוד מועד. תוכלו לחוש האם זהו מקום שתרצו לעבוד בו במשך השנה האינטנסיבית של הסטאז'. מאידך, יש אנשים אשר טרום התמחות מעיק עליהם והם מעדיפים להיכנס לפרקטיקה רק עם תום הלימודים. אין כאן תשובה נכונה או לא נכונה אלא רק מה שאתם מעדיפים לעשות.

לקבלת מענה אישי ומידע נוסף הנכם מוזמנים אל פורום סטודנטים למשפטים>>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב